ophidiofobi

Nu har jag satt igång planering av en ny header. Min nuvarande har representerat min blogg alltför länge. Den är varken vårig eller somrig och jag känner ingen press på att ha en vintrig bild. Jag är verkligen inte någon vinter människa , jag gör som min värsta fiende ( för er som inte vet så är fienden ormen ) och går i ide när vintern kommer. På våren vaknar jag till liv igen och njuter av dagen fullt ut.

Nu när jag ändå är inne på ämnet kom jag att tänka på hur jobbigt det egentligen är med fobier. Hur de avgränsar ens liv , jag t.ex. klarar inte av att se en bild på en orm , nu i skrivande stund sitter jag med världens rysningar och panik inom mig bara av blotta tanken på detta vidriga djur. Jag kan vakna på natten och få otroliga fantasier om hur en hel flock av ormar gömmer sig i täcket och krälar runt benen. Nu måste jag dock avbryta denna fundering innan jag smäller av.

Har du någon fobi? Berätta? Jag tror inte jag är den enda?


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fyy för ormar! dock kan ja inte säga att jag har fobi för dom, jag bara tycker dom e äckliga!

Men något jag har fobi för och som jag upplever som jättejobbigt är fobi för trånga utrymmen=Klaustrofobi. De ha blivit bättre me åren men ja hatar fortfarande trånga vessor, skrubbar och åker sällan (aldrig) hiss! :S Löjligt kan man tycka men ja har verkligen obehag för de!

skönt att int va ända med fobier :)

2011-01-18 @ 22:16:13
URL: http://ceciliasmeds.blogg.se/
Postat av: christa

Jag har en förjävlig araknofobi, alltså är jag rädd för spindlar. De e int bara stora spindlar, utan även småa. Konstigt kan man tycka, men ja blir helt panikslagen, kan int andas o e femföre ti börjar gråta. Ja tycker själv att de e löjligt, o ha fösökt slippa min fobi, men de går int. Varje gång ja sir minsta spindeln, tror ja att ja ska dö. :S

O så har ja lite för hissar, men de e int nå farligt eller nån stor fobi :)

2011-01-21 @ 08:55:50
URL: http://lifeofchribz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0