FYNDIS

När skolan slutade plockade bror upp mig för att sedan åka och äta. Hade ställt in oss på grillmat men eftersom stället var invaderat av småttingar blev det KotiPizza istället. Näe ingen favorit precis , det har blivit en och annan pizza för mycket på sistone smakar inte bra längre!

Sedan kikade vi in till nyöppnade loppiset Fyndis i Smedsby. Detta var även min alldeles första gång på ett loppis och jag är helnöjd. Fyndade ljuslyktor som är söta som socker , de kommer göra underverk i min framtida lägenhet. Javisst det är bra att man planerar framåt! ;)
Anton fyndade han likaså , lite fler glas till hans samling och ett schack spel , inte illa.

Klockan 17.00 hade jag min första bilteori timme så nu närmar vi oss. Snart är hjärtat ut på vägarna , som jag har längtat. Ända sedan jag var 4 år har jag väntat och väntat på att få brumma i en egen bil. Byggde t.o.m. en egen liten föraranläggning på passagerarsidan när mamma och jag körde till skidtävlingar när jag var liten. Jag satt och växlade när hon växlade och hade full koll på gasen och bromsen. Jag har alltid varit förälskad i bilar , vi hade en tramptraktor förut också och jag skulle vilja veta hur många kilometrar jag trampat på den och lekt att jag kört runt i stan. För att inte tala om alla bilbanor / städer jag byggt av pennor och kört med nyaste Mercedes i timtal. Favoritleken i sandlådan kan ni kanske själva lista ut att var bilkörning. Så det känns alltså smått overkligt att jag snart själv sitter där bakom ratten I EN RIKTIG BIL ! :D


Dessa är som en dröm:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0