homework

Jag har massor att ta tag i nu när jag varit sjuk en kände mig inte riktigt helt återställd ännu så stannade hemma för att komma tillbaka som en ny människa. Skall försöka börja träna igen imorgon sådär sakta men säkert , guud som jag längtar.

Här hemma skall jag nu istället ta tag i prov , läxor och presentationer. Skall försöka plugga till relgions provet som vi har på fredag och det känns helt omöjligt. Så svårt , massor att försöka ta in och när det är ett ämne som inte över huvudtaget intresserar mig så blir det hela mycket värre. Så har jag bokrecension i modde på torsdag som skall fixas, det är en av de enkla delarna.

Jag kommer aldrig glömma mitt första muntliga framförande ( som jag skulle göra själv ) vi hade i högstadiet. Jag tyckte modersmåls läraren var helt knäpp som sa att VI måste stå där framför klassen och berätta något i typ 2 minuter. Jag var så sjukt nervös så det var hemskt. Satt hela tiden och försökte tänka ut ett sätt att slippa , skulle jag gå till hälsovårdaren eller helt plötsligt känna att jag fick migrän?! Nej där satt jag nog den dagen vi skulle prata framför klassen med oändligt med nerver men bra gick det. Nu i efterhand är jag glad att jag gjorde det för nu har jag inga problem alls att stå inför en klass och prata . Övning ger färdighet så är det bara. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0