Grattis Anton på 20 års dagen!

Tänk att du fyller 20 år redan idag. Det känns som igår när vi sprang över åkrarna och lekte krig. När jag var måltavlan och du och dina vänner alltid tog de bästa skyttegravarna och jag fick springa runt och alltid bli träffad. Den där vintern när det var snöstorm ute och vi lekte att det kom bombplan och du ropade " Ta skyyyydd " och vi slängde oss ner i snön med enorm inlevelse.
Eller alla oändliga gånger vi lekt med lego och du har haft alla de bästa bitarna och jag har nöjt och glatt fått ta restbitarna. Och när du suttit och förhört mig på alla hockeylag som hörde till NHL och sett till så att jag har kunnat hur varenda logo såg ut.
Tänk alla gånger när jag varit ledsen och du har sagt att jag skulle få slå dig så att det skulle kännas bättre , eller alla de år som min första maj ballong gått sönder och du har gett mig din.

Du har alltid varit den snälla av oss två. Ditt samvete och hjärta är större än jorden. Du gör aldrig någon ledsen och du har alltid försvarat din lillasyster. Som den gången när han slängde grus i ögonen på mig när jag gick i tvåan och du sprang och nappade tag i honom och slängde honom över ryggen och ner på marken. Han rörde mig aldrig mer efter detta fö han var så livrädd för dig.

Du har lärt mig så otroligt mycket och jag har alltid sett upp till dig med stora ögon. Ända sedan små har du gått först och jag har följt efter dig i dina fotspår. Jag har alltid velat vara så stor som du och när du gick ut lågstadiet hade heller inte jag någon orsak att vara kvar i den här lilla byn utan tog mig också ut till större ställen. Trenden verkar fortsätta och det ser ut som att vi även kommer fortsätta och utbilda oss till samma sak fastän vi aldrig haft den tanken.

När vi var små och gick i simskolan sa alltid föräldrarna och simlärarna att det var fantastiskt roligt att se hur bra vi två kom överens och hur vi alltid ställde upp för varandra.
Om jag haft något jag undrat över så är det Anton jag har pratat med. Jag har världens bästa bror !






Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad fint skrivet! :) Hälsa grattis.

2010-11-07 @ 17:45:10
URL: http://ceciliaellinoora.blogg.se/
Postat av: erica

fick en tår i ögat då jag läste dethär! anton ska vara lika glad över att ha dig som syster. blev alldeles rörd! :')

2010-11-07 @ 20:34:08
URL: http://eriicaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0