Söndag

Då var den helgen över. Har inte alls hunnit med mycket men men har väl gjort lite nytta i Botniahallen iaf hoppas jag. :)
Tiden gick så himla trögt idag , när jag stod och skulle försöka få utdelat reklam var jag helt på en annan planet. Typ drömmarnas land?!
De som hade sin utställning bredvid st1 hade helt underbara bilder på segelbåtar och sommarstugor så jag stod hela tiden och stirrade på dem och bara svävade iväg till sommaren. Han som ägde det företaget var också så härlig! El-Sören ab! Kom ihåg det namnet , han äger , så rolig ! :D

Nåjaa en och annan sur svens språkig har också kommit till mig. De 2 gubbarna som var försäljare från st1 pratade ju som sagt inte ett ord svenska så när kunderna gick från dem kom de och härjade åt mig att
" Vaför står du å delar ut reklam på bara finska , du borde skämmas! Säg åt din chef att tryck reklam med både finsk och svensk text vi är ett tvåspråkigt land ! "
Men herreguud vad kan jag göra åt saken jag är för fan på deras sida, jag tyckte också att det är fel att reklamen bara fanns på finska,  men för vissa går det inte hela vägen hem att en liten oskyldig tjej som är anställd för att göra PR för ett finskspråkigt företag inte kan hjälpa att hon måste stå och dela ut FINSK reklam !!

Men måste bara tillägga att st1 försäljarna borde tacka mig galet mycke för att jag räddade skinnet på dem några gånger eftersom att dom där sura svenskarna kom och hackade ner på mig och att jag nu faktist bara pratade svenska så att de hade nån som kunde kommunicera på deras språk iaf!

Nåja nu har jag avreagerat mig lite.




Dessa 2 bilderna får sprida glädje till detta dystra inlägg.



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha, JAG + SVERIGES FLAGGA fick sprida glädje i samma inlägg. :D

2010-04-27 @ 16:52:48
URL: http://ceciliaellinoora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0