Simskolan

Skulle inte ni också vilja jobba som simlärare i detta väder?! :) Jag har varit så rädd att det skall vara regningt , blåsigt och kallt nu när simskolan startar men nej vädergudarna är med oss. Jag ser fram emot en solig och varm simskola nu istället med många barn som lär sig simma och många som blir glada över sina prestationer de klarar av till sina märken.
Jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på den tiden när jag själv gick i simskolan. Jag bodde i vattnet och jag visste precis vad jag skulle göra för att klara märkena. när jag var 11 år tog jag primusmagister och blev islängd i vattnet av kompisarna , precis så som det skall vara. Jag kommer så bra ihåg hur glad jag var första gången jag klarade av att dyka de där 25 metrarna och när jag voltade från en meter , det var något jag var så himla rädd för att göra men jag klarade det.
Nu hoppas jag att jag får se den glädjen i barnen som skall vara elever på min och Saras simskola. Det kommer vara det bästa jobbet jag någonsin haft , super roliga 2 veckor har vi framför oss! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0