Vill bara bort !

Ibland känns det faktist som att man sitter inlåst innanför murar när man bor så långt borta från alla sina vänner. Jag kan inte räkna alla gånger som detta ställt till det för mig på ett eller annat sätt.
Man kan ju för det första börja med att poängtera skolbytet i fyran och alla de dagar jag spenderade i bilen för att slippa till skolan. För att sedan komma in på alla miljontals timmar jag spenderade i bilen påväg till och från träningarna.
Åtminstone har jag kommit till det att jag fan aldrig kommer bo i en liten by långt utanför stan när jag för en gångs skull flyttat hemifrån. Visst har det här stället sina fina sidor också. Klart det är mysigt på sommaren när det är så lugnt och fridfullt här men mestadels så verkligen HATAR jag att bo här. Det kommer nog bli mycket lättare sedan när jag fått körkortet och kan fara och på som jag vill men just nu är jag stuck här sålänge som jag inte har skjuts. Och när jag väl fyllt 18 så tar jag nog mitt pick och pack och sticker från det här rummet. Fast hur mycket jag gillar att bo här hemma tillsammans med mamsen och papsen och nu som då Anton och att ha fammo 100 meter från sig , det är ju hur perfect som helst men det gör inte det här stället så bra så att jag skulle vara villig att stanna länge till.
Så såna som klagar på att de bor på ett dåligt ställe och har sina vänner runt hörnet skall minsann inte säga mycket. Känn först på hur det är att ha alla sina vänner 40 km från er ! Det är tungt.

Har bara kännt mig så nere ikväll så kände för att lätta på hjärtat !


Kommentarer
Postat av: Cecilia

men gumman dåå! Inte långt kvar tills du är 18. :)

2010-06-09 @ 11:52:16
URL: http://ceciliaellinoora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0