Fammo time

Gick in till fammo för att snacka lite men när jag kom in så hade hon redan gäster men de blev så glada att se mig så de tyckte att jag måste sätta mig ner och prata och dricka kaffe tillsammans med dem! Så där satt de och berättade om minnen från förr och satt och var så glada och nöjda när de hade så fina barnbarn som hjälpte till med gräsklippning o.s.v.

När fammos vänner hade gått iväg hemåt så började vi prata om hur allt var förr i tiden. Fammo berättade om hur en kille varit super kär i henne och om en gång när han hade kommit hem till henne och satt på "frianbänken" utanför huset och faffa också kom dit , då hade fammos mamma flugit upp från stolen och ropat åt fammo ; " Neeej nu börjar de ju slåss ! ! ! "
Fammo; "Neej varför skulle de? "
Fammos mamma; " JOoo jooo de blir nog slagsmål nu, int kan du ha två killar här samtidigt"
Fammo; "Men int ha ja bjudit hit nån av dem ! "
Sedan hade fammos mamma rusat upp på vinden och gömt sig. Haha :D

Nåja sedan fortsatte storyn med att killen som var så kär i fammo hade flyttat bort och gift sig men han hade sagt att Gammal kärlek rostar aldrig. Så det ville hon nu säga till mig.

Hon berättade också om hur det var att växa upp i Dragnäsbäck när hon var liten. Om hur de lekte på "gatorna" och om hur killarna skottade bort snön från åkrarna så att de kunde dansa till en gramofon skiva!

Oj vad det lät mysigt , varför är det inte så ännu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0